Ära pista pead liiva alla. ÄRA peida end kirjade eest. ÄRA ignoreeri telefonikõnesid. ÄRA kustuta kirju ega viska neid ahju. Ükskõik, kui halb su rahaline seis ka poleks – isegi, kui sul ei ole raha leiva ostmiseks – vasta laenuandjale ja anna endast teada. Suhtle nendega. Täpselt nii lihtne see ongi.
Kui sa põgened teavituste eest ja ignoreerid tuimalt iga meeldetuletust laenuandja poolt, jätad sa endast mulje kui petturist, kelle eesmärk ei olnudki ausalt laenu tasuda. Mida sa arvaksid ise teisest poolest, kui oled kellelegi raha laenanud ja sulle ei maksta seda tagasi ning tagatipuks ei saa sa ka inimesega ühendust?
Selle asemel, et vaikselt istuda ja loota, et makse ära tehakse, annab laenuandja lepingu lihtsalt üle inkassole ning võid uskuda seda, et inkasso ei ole nii rahulik võla sissenõudmisel, vaid pöördub kohe kohtusse, kui sa asjaga ei tegele. Seega kohe kui sa saad teavituse, räägi laenuandjaga. Selgita oma olukorda ning seda, miks sa ei saanud laenumakset õigel ajal teha. Äkki pidid sa ostma ootamatult talverehvid, et tööle sõita kenasti ka lörtsise ilmaga? Võib-olla jäi pereliige haigeks ja pidid tegema väljaminekuid? Võib-olla hindasid sa oma maksevõimet üle. Misiganes põhjus ka ei oleks, räägi sellest. Ka laenufirmas töötavad inimesed ja nad saavad aru või vähemalt saavad teada, kuidas oleks reaalne jätkata.
Kui käitud ausalt, on väga tõenäoline, et saad kokku leppida maksepuhkuse või
vaadata maksegraafiku üle ning seda kohandada. Ära aga hoia laenuandjat pimeduses.
VÕS § 102 kohaselt on tegelikult võlgnikul teatamiskohustus. See tähendab, et kui sa saad teada mingist põhjusest, mistõttu sa ei saa kohustust korrektselt täita, oled sa kohustatud sellest teavitama võlausaldajat.